måndag, oktober 16, 2006

Helgen

Jag har haft en skön helg, rätt stillsam men det slog mig i morse att jag inte varit utanför dörren under hela helgen, ganska hemskt egentligen. I går körde vi lite filmfrossa på kvällen, först "The Break-up" och sedan "Beck: Skarpt läge", båda var faktiskt riktigt sevärda. Det känns längesedan vi lyckades välja nåt bra, lördagens film "Silent Hill" var verkligen ingen höjdare enligt oss.

Nu har arbetsveckan kört igång igen. Just denna vecka blir det en hel del "annat" för min del. Idag är det föreläsning om "Kognition och åldrande" på Sunderby sjukhus under förmiddagen, onsdag förmiddag kommer vi att ägna åt att besöka hjälpmedelsmässan i Pontushallen och på torsdag är det en kvalitetsdag (arbetsterapins dag) på sjukhuset hela dagen. Visst är det trevligt med ett litet avbräck från ens vanliga arbete men det blir lite av en stressfaktor också, i synnerhet som det har börjat trilla in rätt ordentligt med ärenden också. Patienttrycket går upp och ner och just nu är det absolut en "upp-period". Fredag ligger ett möte med kollegor på agendan men jag kommer att ta min lediga dag då, den måste ju klämmas in den med. Dessutom har jag en fundering på att ev. stanna i Luleå på torsdag eftermiddag (även om det känns föga lockande en måndag morgon!) och då passar det med en ledig dag dan efter.

Övriga planer för veckan är middag och trevligt umgänge med vänner på fredag och barnvaktande i byn på lördag. Det blir trevligt!

Inga kommentarer: