tisdag, oktober 03, 2006

Ledig morgondag

En lite seg kväll, höstmörkret har lagt sig och regnet faller utanför fönstret . Inte konstigt att man känner sig lite trött och "degig". I morgon är jag ledig och den där extra lediga dagen per vecka blir som ett lätt beroende. Det känns lite som en mellanlandning inför helgens ledighet. Det är underligt hur snabbt man vänjer sig vid deltidsarbete... likväl som heltidsarbete.

Jag ska inta soffan en stund nu och se om TV:n erbjuder något lagom "hjärnslött" fram tills sängdags. På tal om TV, jag ser sällan på TV numera men på min lediga dag måste jag bara se "Våra Bästa År", dels reprisen på tidiga förmiddagen och sedan ordinarie avsnitt mitt på dagen. Jag vet precis hur pinsam jag är men det struntar jag i *s*. Jag uppskattar verkligen den där flykten till Salem emellanåt. Det är det enda jag planerat för morgondagen hittills, jag tycker om att ägna den där lediga vardagen åt att bara vara och njuta och jag skulle nästan kunna satsa pengar på att det blir så i morgon också.

Natti!

Inga kommentarer: