måndag, oktober 09, 2006

...ok, liiite mer gnäll då

*Usch* har en ond mage också. Dagen idag är lite eländig tycker jag allt.

Nåja, fick ett samtal av älsklingen för ett tag sen. Han tyckte att vi skulle fixa en god köttbit och köpa en flaska rött till på fredag. Det lät inte alls dumt. Jag ska ta och kika runt lite efter något smarrigt recept, visst funkar det att steka det rakt upp och ner men jag är lite sugen på något nytt, även tillbehörsmässigt - eller åtminstone nåt man inte äter så ofta.

Mer matprat: ramlade in på några receptsidor och hittade där en del recept på kalla skaldjurspajer, jisses så smarriga de såg ut. Om orken och lusten finns ska jag nog slå mig på att fixa en sån i veckan. Kanske under min lediga onsdag. Längtar redan efter den dagen, kanske lite extra nu när man känner sig frusen och eländig. Tänk att få gosa ner sig i soffan och njuta av hela två avsnitt av "Våra Bästa År". Det är väl livskvalitet...;)

Inga kommentarer: