onsdag, januari 17, 2007

17:e januari 1976

Ja, då föddes jag så idag blev jag plötsligt 30+, 31-årsdagen är nämligen här! Jobbar halvdag idag, blir bjuden på lunch av kollegorna (vi brukar göra så när vi fyller år). Trevligt, trevligt! Vi har bestämt att det blir på Travrestaurangen med tanke på att det är lunchtrav igen och denna gång kommer jag att vara med i systemet. Jag vill ju inte missa inkasserandet om det går lika bra som sist *s*

Efter lunchen är det bara att dra igång maskineriet, ska åka och köpa tårta och läsk så att jag har nåt att bjuda på i eftermiddag/kväll, strax före kl 18 tänkte jag dock avvika från firerierna en stund för att gå på husvisning. Jag får Pernilla med som sällskap, känns skönt. Det är inte så roligt att gå ensam till såna saker.

I går opererade J ögonen. Så nu har hon nya linser på båda två. Redan 2001 började hennes starr försämras och på sistone har det verkligen eskalerat, på slutet har hon nästan inte sett något. Hon som älskar att läsa hade helt slutat med det men nu borde hon ju kunna börja om snart igen, det ska visst ta två veckor innan ögonen läkt helt men redan i går kväll kunde hon ana saker och ting omkring sig. Jag har sagt det förr och säger det igen, om jag kunde ge henne 50% av min syn så skulle jag inte tveka en sekund men det fungerar inte riktigt så.

Nu kurrar magen ordentligt och jag längtar efter förmiddagsfika (för mig som inte äter frukost är detta en ack så viktig stund på dagen *s*)!

Inga kommentarer: