söndag, januari 28, 2007

Helgen i korthet

Så är helgens sista dag här. I fredags blev det tacomiddag, vin och irish coffee. Sedan jag jag, Kristina och Daniel ut på krogen en sväng. Det var himla trevligt både hemma och ute. Visst fick jag sota för saken i går, det kan jag lugnt erkänna. Fy, bubblan! Jag mådde rent ut sagt skit hela dagen. Framåt eftermiddag/kväll blev jag människa igen och kunde ge mig i kast med middagen, det blev potatisgratäng, gravad rostas, en kall sås och en smarrig sallad. Efter detta plöjde jag och Daniel film så att det stod härliga till, två filmer på vardera drygt 120 min. Först såg vi "World Trade Center" och sedan "I Sanningens Spår". Jag gillade båda men den sistnämnda var kanske lite seg i början och kunde ha kortats ner något.


Funderade på en promenad idag, här skiner solen och det är otroligt vackert ute men termotetern fick mig att ångra mig. Det är nästan 20 grader kallt och då dör en stor del av njutningen.

Nu ska jag se om jag hittar några smarriga rester att luncha på och sedan blir det reprisen av "Let's Dance" för mig, jag missade ju detta eminenta program i fredags :)

Inga kommentarer: