torsdag, januari 18, 2007

Luck & unluck

Tack för all uppvaktning igår, i form av sms, mail, telefonsamtal, besök och presenter. Ni är för underbara.

Jag var helt slut i går runt 21 när de sista gratulanterna åkt, åt middag framför TV:n (det hade ju bara blivit fika innan) men filmen var inget som lockade till fortsatt tittande. Istället gjorde jag mig klar för sängen och gick till datorn för att stänga av den, där hade jag en drös meddelanden med gratulationer på MSN så det blev inte alls bara att stänga ner burken. Jag blev sittande där en halvtimme ungefär innan jag fick krypa ner under mitt sköna duntäcke. Av någon anledning har jag vaknat x flera i natt och kollat mobilen för att se vad klockan var, om det var någon idé att slappna av och somna om.

Travet i går gick inget vidare, i lopp tre var vår tur över. Det är bara att ta nya friska tag framöver. Husvisningen var desto positivare, i går var det exakt ett år sedan vi var i en budgivning på ett hus senast och precis ett år efter kommer det första hus som känns bra sedan dess. Funny! Huset är inte fullt så "färdigt" som vi önskat, det finns lite att göra men grunden känns gedigen och bra. Jag tyckte om det och såg snabbt möjligheter i olika rum. Synd bara att Daniel inte kunde vara med, jag ska ringa mäklarna idag och höra hur det verkar. Sist satte ju en tok-budgivning i gång redan dagen efter visningen, jag vill så gärna hinna se på huset med D så jag hoppas att det hela håller sig lugnare denna gång. Angående Daniel så har han ingen aning om när han får komma hem, han trodde att de skulle hamna på mer jobb ytterligare söderut idag.

I morgon är det fredag och helgen är faktiskt helt oplanerad för ovanlighetens skull. I och för sig gjorde jag lösa planer med Agneta i går om att gå på bio i morgon, de visar "Underbara Älskade" här i stan igen och jag tror att den kan vara bra, jag gillar ju Mikael Nyqvist. Lördag har jag hört ryktas om en liten fest, ev. kilar jag dit en sväng men någon utgång är inte aktuell för mig. Noll sug!

Det slog mig förresten i går vad jag ska göra för välkommen-hem-middag till Daniel när han är på ingående. Men det är en hemlis...*s*

Inga kommentarer: