fredag, februari 16, 2007

En tuff vecka går mot sitt slut

Snart är en smått hysterisk jobbvecka slut, det är rätt fascinerande hur det kan vara. Ena veckan är det ganska lugnt och harmoniskt för att sedan vända tvärt och bli helgalet mycket att göra och massor av trådar att hålla i. I veckan har jag inte hunnit ta ut all min lediga tid, jag kommer nog att gå hem redan runt 14:30 men med tanke på att jag var här redan efter 06:30 så ligger jag fortfarande på plus. Fast det är ju inget att gråta över. Lite flextid är alltid bra. Sammanfattningsvis kan man säga att jobbveckan varit rätt tuff men jag har ju fått ta igen mig hemma hos min Älskling och han har ju gjort allt för mitt välmående *puss för allt*

I kväll ska vi hem till byn, hälsa på syrran och hennes familj. Vi är bjudna på palt. Det ska bli så trevligt att få träffa mina små raringar igen också, de tenderar alltid att vara borta hos kompisar när moster och morbror kommer men nu lät det som att Jill skulle försöka hålla dem hemma. Vårt vita vin är klart också, ska ta med Jills del och hoppas att det går igenom hennes smaklökstest, jag känner mig mest rödvinssugen nu. Istället för att köpa hem en box vore det trevligt med några olika flaskor med nya smaker. Box är praktiskt men flaskor är ju en speciell känsla, lite festligare (gillar det där kluckande ljudet *s*) och sen kan man ju få lite mer variation. Även det gravade köttet är klart men nu börjar jag bli tveksam. Gillar man inte rött kött så är dessa bitar väl så utmanande. Jag kanske får göra en ny omgång med lite mindre köttbitar åt dem.

Nu ska jag ta tag i denna fredag den 16:e februari

Inga kommentarer: