måndag, februari 05, 2007

Här jäser det

Värsta röran på jobbet idag, efter att jag och min kollega blev ihopflyttade i ett rum i förra veckan har inte mycket fungerat. Min telefon når fortfarande inte fram till mitt skrivbord, jag får sitta och prata intill hennes öra om det ska fungera alls. Datorn har jag plockat ihop men det tycks ha blivit någon miss med att öppna upp även andra nätverksuttaget i rummet. Så idag har jag dels suttit i vårt gemensamma kontor för att svara i telefon, sedan har jag hunnit avverka fyra olika rum (på en halvdags arbete) för att få lite administrativt jobb gjort Jag hoppas verkligen att den utlovade teknikern visat sig på jobbet i eftermiddag!

I rummet där jag har min dator står just nu en vinsats och jäser (och förpestar luften *urk*). Jag och syrran har bestämt oss för att köra en sån och se om det blir nåt drickbart av det. Tack och lov är det ju inte sååå många dagar det handlar om för saken är den att det inte ens finns en dörr att stänga till detta rum. Jag vill ju inte att hela lägenheten ska lukta jäsning *s* På tal om lukter så kan jag tala om att mina vita liljor i vardagsrummet fullkomligt exploderat i ljuvliga dofter - det är ju en liten kompensation för "stinket" här inne.

Nu ska jag ta itu med middagen, det blir nån slags tandoorikyckling idag. Få se vad jag kan röra ihop. Jag hoppas att min vitkålssallad har hunnit gotta till sig så att jag kan äta det till, riset får D smaska på. Sedan förra veckan har jag ju återigen börjat dra ner på kolhydraterna, någon hets kring saken kommer det inte att bli men det brukar kunna vara nog så effektivt ändå.

Mot Sherwoodskogen....ehm...spisen var det visst!

Inga kommentarer: