måndag, februari 19, 2007

Sad things do happen

Långkalsongsdag igen. Jag tycker inte om långkalsonger. Jag är inte så värst förtjust i måndagar heller. Kanske framförallt måndag morgnar. Men nu är veckan i alla fall igång.

Helgen har varit lugn, god palt hos syrran på fredag sen hem och se ”Let’s Dance”. Lördag en tur på stan, sprang ihop med yngsta syrran och bjöd henne på söndagsmiddag. Jag passade på att bättra på färgen i håret i lördags också. Skönt att ha det gjort. ”Filmfrossa” i går kväll, såg ”Dead Man’s Shoes” och ”Accepted”, båda var faktiskt positiva överraskningar. Den första en lite annorlunda brittisk thriller-drama och den andra förvisso en amerikansk ”dussinkomedi” men med en del lustiga karaktärer och roliga repliker. Båda kan rekommenderas, kanske framförallt den förstnämnda.

I helgen fick jag ett tråkigt besked, ett par vänner ska separera. Det hela känns så konstigt, de hör ju ihop och är så fina tillsammans. Men ibland sker ju saker som inte alltid känns (för)väntade. Jag tänker på er ska ni veta!

Inga kommentarer: