tisdag, mars 27, 2007

Detta förbannade kritiserande och tyckande!


Idag har jag fått mycket gjort. Hann se reprisen av gårdagens VBÅ i morse, sen kom Jeanette hit. Jag hjälpte henne färga håret samt färgade mitt eget. Medan jag hade färgen i håret förberedde jag dagens middag, crepes med köttfärsfyllning. Tvättade ur färgen och duschade, sminkade mig och slängde mig på bussen för att åka till Luleå och gå på skojakt. Jag var nämligen i desperat behov av nya skor...och jag fann! Totalt tre par för 470 kr, det tycker jag är bra. Hittade även lite annat "krafs". En bra dag kan man sammanfatta det.

Enda grumlet är en väninna som alltid lyckas "klanka ner" så att jag tappar humöret. På bussen SMS:ade jag henne och frågade var hon höll hus och skrev även att jag var på väg till Luleå, hon undrade då vad jag skulle dit och göra så jag ringde upp henne. Då kom hennes typiska "tyckande" som retar mig nåt gudomligt. "Vad ska du dit och göra en sån här solig dag?", "Det är bättre att ta en promenad hit och sitta här vid älven istället". Jag blir så less, det är HENNES intresse. Jag anser INTE att jag förstör min dag för att jag väljer att åka till Luleå och shoppa när solen skiner, jag blir rastlös av att sitta 8 timmar vid älven. Ändå lyckas hon få mig att känna mig som en skurk...

Det är inte bara detta, hon kör detta race hela tiden. Om hon ringt och jag inte svarat så kommer det garanterat nåt i stil med: "Jaha, var har du varit då?!". Jag har ingen redogörelseskyldighet.

Detta förbannade kritiserande och tyckande. Jag blir kräkless! Ja, jag måste köra 90 om det står 90 på skylten. Det är DU som tycker om att krypa fram på vägarna! Nej, jag är inte rädd för att köra bil för att det är snö och is på vägarna eller för att det blåser lite och det gör mig inte till en sämre och oansvarsfull människa för det. Men det är så du får mig att känna med dina kommentarer!

Jag lever mitt liv på mitt sätt, ibland har vi faktiskt inte samma syn på saker och ting eller samma intressen men jag lever mitt liv till fullo ändå och är nöjd. Det är dina kommentarer som kan förstöra istället...

Jag är heller ingen sysslolös och dålig människa för att jag läser och skriver blogg. Du har gjort klart för mig att du har ett eget liv och bättre saker för dig än att läsa om andras när jag gav dig min bloggadress.

Om helgerna tycker jag om att vara uppe lite längre på kvällen likväl som att sova lite längre om morgnarna. Om du varit uppe sedan klockan 06 en lördag och hunnit baka och fixa så är det DIN grej! Inte min!

Jag tycker inte om att ta promenader när det är 25 minusgrader ute. Det är en plåga, det gör ont runt ögon och i pannan. Du tycker att det är friskt och skönt, det är återigen du! Jag respekterar att du tycker så men surra inte på mig och ge mig dåligt samvete för att jag inte tycker och känner som du!

This goes on and on and on!

Jag kommer att ta upp detta på allvar med dig snart, fast inte idag för idag ska jag uppvakta dig på din födelsedag! Du suger glädjen ur saker och ting för mig. Jag tyckte att detta var en kul grej, att åka iväg till Luleå på min lediga dag. Ändå fick du det att låta som att jag gjort fel val och kunde ha företagit mig bättre saker.

Vill bara säga att jag älskar dig men det där är en trist sida av dig! Du gör ditt och jag gör mitt och ibland gör vi saker tillsammans. Räcker inte det?

Inga kommentarer: