söndag, mars 11, 2007

En egenhet jag har

Jag "knosar". Jag har sedan jag varit barn haft behov av detta, det började med hörnen på örngott och sedan blev det pappas skjortkragar. Mamma brukade klippa bort kragarna från de skjortor som skulle kasseras så att jag skulle låta bli de som satt på skjortor som fortfarande användes.

Nuförtiden "knosar" jag mest papper, jag viker dem till vassa spetsar som jag sedan knosar mellan fingrarna eller trycker spetsen mot fingrarna. Det är svårt att förklara men det är en skön känsla *s* Det går åt en del blad från tv-bilagorna, kvitton är suveränt knos-material, likaså kontoutdragen från bankomaterna - det där lite blankare pappret är det bästa.

Jag (och fler med mig) tenderar att hitta dem lite varstans; i sängen, i väskor och fickor. Sedan lämnar jag även den del efter mig hos kompisar osv. Det är lätt att följa mina spår *s*


En "TV-bilageknos" som dock har "trubbat till sig" lite