tisdag, mars 13, 2007

En kort arbetsvecka väntar

Så var det tisdag. Jag var ledig i går och kommer att vara ledig även på fredag då vi ska på begravning till Gammelstad. Det blir med andra ord en lite kortare arbetsvecka än vanligt.

I natt ringde Daniels jourtelefon. Jag trodde först att det var morgon men förstod sedan att så inte var fallet när jag hörde honom sucka och stånka. Tittade på mobilens klocka som visade 02, skönt för mig som fick somna om men mindre roligt för honom. I morse visade termometern 1 plusgrad, det har fallit en del snö under natten blev jag varse om under promenaden hit, blöt, tung och klibbig snö. Det var ordentligt slaskigt ute kan jag tala om.

I morgon smäller det igen, då är det dags för ännu en husvisning. Med vetskap om hur det pratades på förra veckans husvisning så lär det blir trångt även på denna. Spännande ska det hursomhelst bli.

En morgonfundering: varför drabbas man av nys-attacker precis när man målat sig med mascara? *S*

Åter till verkligheten!

Inga kommentarer: