fredag, mars 23, 2007

Små anledningar till irritation

Alla har vi små, små saker som retar/provocerar oss. Kanske inte alltid sådant som förtjänar energislöseriet eller ens verkar logiskt. Här är i alla fall mina:
  • flugor som propsar på att sitta på ens ansikte alt. surra och snurra kring huvudet när man ska sova/se på TV.
  • dessa kalkavlagringar på duschväggar och blandare
  • folk som struntar i att använda blinkersen i trafiken och som inte kan högerregeln
  • människor som inte har vett att använda reflexer då de är ute och går i mörkret. Vill de bli ihjälkörda, OK! Men jag vill fan inte vara den som gör det!
  • personer som inte tar hand om sitt eget ludd och som inte tömmer kondensbehållaren i torktumlaren
  • att mötas av mjölkpaket eller tillbringare med 3 cl vätska kvar för att någon varit för bekväm för att ta ut/fylla på. Likaså gäller toarullar med ett ark papper kvar.
  • det faktum att jag alltid ställer mig i fel kassakö, står jag kvar så är det fel - byter jag så är det lika fel. Den kö jag står i strular alltid! Fel på kassan/kortapparaten? Kassörskor som måste rusa iväg och kolla priser? Tanter som skramlar med myntbörsen? Folk som ska resonera och diskutera?...osv...
  • folk som kör en på hälarna med sin kundvagn (det gör så förb... ont!)
  • brist på eftertanke då man delar bilar med kollegor t.ex. personer med korta ben som inte skjuter bak förarsätet, tätparkerade bilar (det är mer än en gång man fått åla sig över via passagerarsidan eller en tom tank som skriker så fort man startat bilen
  • rosor som nickar samma dag/dagen efter att man köpt dem
  • cyklister som cyklar på trottoarer (notera: ej cykelbana) och har mage att hovera och schasa undan gångtrafikanter
  • dessa hundskitar, ok om man bor på landsbygden eller i skogen - men i en tätort ska den f-n plockas upp!
  • folk som plockar på sig kylvaror då de handlar och sedan ångrar sig men inte ids gå tillbaka med dem. Istället lägger någon annan vänlig själ tillbaka den då den legat ett par timmar i värmen......mysigt, eller hur?

Dessa är några, det finns garanterat fler men det är dessa som slagit mig efter lite tankeverksamhet så här på morgonen.

Inga kommentarer: