söndag, april 01, 2007

En liten helgresumé

Så har ännu en helg passerat. För min del har den varit mycket bra, i fredags kom Agneta hit och åt middag med mig, vi drack lite vin och surrade, lite senare anslöt sig Lina och en bekant till Agneta. Vårt lilla gäng drog sedan iväg ut på Olivers här i stan, så himla roligt att Agneta hängde med ut. Det är evigheter sedan hon var ute och jag trodde faktiskt inte att hon skulle hänga med denna gång heller. Men tji fick jag! Vi dansade och träffade bekanta och Lina körde sitt energiska dansande och sin iver att få upp andra på dansgolvet hela natten (den tösen blir så oooootroligt full av ös av lite vin). Kvällen slutade med att jag och Agneta promenerade hemåt (vi bor åt samma håll) i sakta mak först när krogen stängde. Inte illa pinkat av henne, som inte varit ute och svirat på år och dar!

I går blev jag hämtad av syrran efter 15 för att ta hand om deras barn medan de var här i lägenheten och hade det lugnt och skönt. Även jag hade det rätt lugnt faktiskt, syrrans flicka drog iväg på pyjamasparty vid 19 men ringde sedan efter 22 och snyftade och längtade hem så jag fick åka och hämta henne. När barnen lagt sig satt jag och Daniel och försökte se film på TV men ögonen ville inte riktigt hålla sig öppna. Vi lade oss runt 00. Efter någon timme väcks vi av ett konstigt ljud, då visar det sig att katten står utanför sovrumsdörren och krafsar på dörren som en toka. Att ha henne i sovrummet och sängen var dock inget alternativ med tanke på min allergi. Dessutom är syrrans säng ofantligt mjuk, det kändes som om jag låg som en banan.

Nu är jag i alla fall på hemmaplan igen. Kommande vecka blir ju kort pga påsken som smygstartar. På fredag ska vi äntligen få träffa Tove och Jonas, det var ett tag sedan nu men då ska vi grilla, surra och ha trevligt! Det ser jag fram emot - mycket!

Inga kommentarer: