söndag, april 22, 2007

Åter i norrbotten - då vankas det blodpalt!

Tillbaka på norrbottnisk mark igen. Borta bra men hemma bäst. Så är det faktiskt oftast.

Jag har haft en bra vistelse i Stockholm utan några som helst missöden. Jag hittade dit jag skulle vid första försöket alla gånger utom en liten promenad åt fel håll när jag skulle leta mig fram till mitt hotell. Hade jag bara öppnat ögonen lite så hade jag ju sett att jag var nästan framme när jag valde att gå vänster uppför en ordentlig backe men motionen är ju inte att förringa *s*. Hotellet (Kom Hotell) jag bodde på var helt ok och dög ypperligt åt mig. Dagarna ute på mässan var lite varierade, en del föreläsningar var bättre än andra. Några av de forskningar som presenterade fick mig att häpna, inte pga av dess banbrytande karaktär utan att någon faktiskt lagt ner blod, svett och tårar för att komma fram till en sån självklar konklusion. Fast idag talas det så mycket om evidens och att ha belägg för det man gör så även det självklara ska finnas på papper som ett resultat av forskning.

Så mycket shopping och party blev det inte. Jag var ut och åt på egen hand på onsdagen när jag installerat mig på hotellet.

Jag och Kristina och Ann från jobbet, som var nere på sjuksköterskornas vårdstämma samtidigt träffades på torsdag kväll. Först lite vin på deras hotellrum för vidare färd till en av Anns väninnor (hon har bott i Sthlm ett par år) som bor på Kungsholmen. Vilken fantastiskt vacker lägenhet de bodde i. Jag blev helt hänförd. jag kunde inte låta bli att fråga om jag fick ta lite bilder vilket var ok.

Efter en timme eller så där gick vi vidare för middag på Mamas och Tapas, mycket gott! Därifrån vandrade vi vidare till Melker Anderssons restaurang på Kungsholmen, där blev det bara en öl och en stunds surr. A och hennes väninnor skulle sedan gå vidare men då valde jag och K att avsluta kvällen och åka hem till våra respektive hotell. 70-talisterna åkte hem medan 50-talisterna fortsatte festkvällen till närmare 04 på morgonen *s*

Förresten, jag delade ju taxi med en kändis mellan Kallax till Boden i går *s*. Marcus Öhrn, känd från Villa Medusa och Noice skulle ju spela här på hotell Bodensia i går kväll.

Jag möttes i trappen av en alldeles nyklippt, nyduschad, väldoftande och snygg sambo. Han hjälpte mig upp med väskan, blandade mig en smarrig drink och efter en dusch var jag som en människa igen. Lite mat och sen vin och ost i soffan + (jag vet inte hur många avsnitt av) "Two and a half men" - vår nya favoritkomediserie!

Nu ska jag i alla fall se om det finns nåt att frukostera innan jag ska göra mig redo för att kunna visa mig på stan, vi måste handla lite till dagens middag: blodpalt *mmmmmmm*

Inga kommentarer: