fredag, april 13, 2007

Tiderna förändras

Hemkommen från mitt pass på gruppboendet. Jag har haft en bra eftermiddag och kväll. Jag trivs alldeles förträffligt där och känner de boende och många av personalen väl. Jag tror att det var 1993 som jag gjorde min praktikplacering där och har sedan dess jobbat mycket extra och många somrar där, regelbundet fram till 2000 (då jag tog min arbetsterapeutexamen) och efter det lite ströinhopp.

Mycket är sig likt men det finns även saker som förändrats, det känns i hjärtat att se hur pass mycket äldre en del av dem blivit. En av mina favoriter har åldrats rejält, kontakten är inte densamma och han behöver bra mycket mer hjälp än tidigare. Det har även flyttat in en ny person där som jag inte hunnit lära känna lika mycket, han är av den pratsamma typen (och då är jag faktiskt modest i mitt utlåtande). Jag har haft en svans mer eller mindre hela kvällen - mina öron blöder nästan *s*

Hursomhelst så har det varit toppentrevligt att få träffa dem igen och jag hoppas att det kommer att trilla in fler extraknäckstillfällen.

Nu ska jag och Daniel välja ut en film och fortsätta aftonen i soffan.

Kramar från mig!

Inga kommentarer: