onsdag, maj 16, 2007

Kryssa fram mellan daggmaskar

Det är precis vad jag fått göra två morgnar nu pga allt regnande. Stackarna krälar sig ut på den asfalterade vägen och går ett tillplattande öde till mötes. Är det inte bildäck så är det skosulor som sätter stopp för dess existens. Anledningen till att jag inte vill trampa på dem är inte enbart att jag värnar om dem utan även att jag det inte känns så fräscht att ha en söndertrampad, kletig mask under skon.

Nu tycker jag i alla fall att vi går ihop och dansar en soldans! Prognosen för kommande helg ser inte lovande ut och jag som vill ut på balkongen. En kaffe därute? Ett glas vin? Titta på bilister, cyklister och promenerande som njuter av vårsolen.

I morgon är det Kristi himmelsfärds dag. För mig innebär det en ledig dag. Jag hade velat grilla ikväll (trots regnet) men det blir risgrynsgröt hos oss i eftermiddag. Daniel ska iväg och träna ikväll så middagsstöket måste gå undan. I går slog vi däremot till och gjorde en vardagsmiddag av modell: mumsig. Det blev kycklingfilé, klyftpotatis, ädelostsås, en god sallad och en flaska vin. Vardagslyx!

Vi passade även på att "pumpa in" ansökningar om lånelöften till diverse banker. Vi har hittills bara hört med vår egen bank så nu var det dags att sondera terrängen hos de andra också. Nu är det bara att vänta på beskedet...

Nu är det dags för en kopp java här. Ha en ljuvlig dag!

Inga kommentarer: