tisdag, maj 29, 2007

Lönestrul

Nys, nys, nys och snörvel. Ett par dagar utan allergitablett sätter sina spår. Jag måste ju vänta tills i morrn efter pricktestet innan jag får ta mig ett piller.

Solen strålar även idag, det var fantastiskt skönt att sitta ute och dricka förmiddagskaffet, man skulle ha haft en baden baden och varit ledig, då hade jag gott kunnat somna där ute. Enda undantaget är ju att irritationen i näsa och ögon tar ny fart så fort man vistas ute.

Ännu har inte lönen från kommunen trillat in för det där passet jag jobbade på gruppboendet i april. Kommunen hävdar att det är utbetalt i fredags men inga pengar därifrån har kommit in på mitt konto. Nu vet ingen vart de tagit vägen. Jag har pratat med min bank och kommunens bank och fått rådet att avvakta och se om den kommer via utbetalningskort med posten idag. Annars ska jag ta ny kontakt med kommunens bank. Strul, strul, strul...

Idag vill jag förresten passa på att gratulera min yngsta syster på namnsdagen!

Inga kommentarer: