tisdag, maj 22, 2007

Är man färdig för skroten?

Andra dagen med strålande solsken från klarblå himmel. Det är underbart! Vad som är mindre underbart är att jag dras med en envis snuva, irriterade ögon och nysattacker. Jag börjar ha mina misstankar om att pollenallergin slagit klorna i även mig. Det var väl i och för sig bara en tidsfråga med tanke på att jag blev kattallergiker som vuxen, sedan kom allergin mot hästar och nu känner jag även av hundar om jag är för mycket kring dem.

Läkartiden som jag nämnde tidigare är bokad, nackdelen med att jobba på sin egen vårdcentral är ju att det inte är så fantastiskt roligt att gå till läkaren, göra cellprovskontroller hos barnmorskan osv och sedan sätta sig och äta lunch i samma personalrum. Nåja, jag har gjort det förr och vi är ju alla professionella så det ska nog gå bra denna gång också.

Jag har även bokat tid för en synundersökning. När jag var hos Erika i Piteå så testade jag ju hennes nya glasögon, hon och jag har alltid haft ungefär samma styrka på glasögon och linser. Saken var bara den att jag denna gång hade mina linser i samtidigt som jag testade henns glasögon - och en ny värld öppnade sig. Jag såg kristallklart. Mina nuvarande linser räcker alltså inte till. Det är dags att göra en ny synundersökning med andra ord. Jag är ju sugen på att köpa mig ett par nya glasögon och lär säkert behöva köpa nya linser inom inte alltför lång tid och då är det ju bra om jag har så aktuella uppgifter som möjligt.

Det går utför med tanten *s*. Läkarbesök, nyuppkommen pollenallergi (?) och försämrad syn...

Inga kommentarer: