söndag, maj 20, 2007

Vad fasen är en gödelshärk?


Vädret verkar ha svårt att bestämma sig. Solen strålar men emellanåt öppnar sig himlen och det vräker ner regn. Humöret är dock på topp, det doftar ljuvligt av regnet och solens strålar smeker staden.

Är mitt uppe i matlagningen, idag serveras det kyckling- och baconpasta här, en för mig ny rätt. Men den lät god och jag gillar ju att experimentera ;)

I morse när Daniel åkte iväg på matchen var jag mitt uppe i en dröm. Jag kan förundras hur vissa saker (och ord?) dyker upp i ens hjärna när man sover. I morse drömde jag om en väninna (som jag tycker borde skaffa sig en billigare bil med tanke på hennes ekonomiska situation), jag frågade henne om hon hittat nån sådan vilket hon sade att hon hade. Hon undrade också om jag kunde kolla upp om bilen gick att köra på etanol. Jag lovade att jag skulle göra detta men jag behövde ju veta mer om bilen i så fall. Hon berättade att det var en volkswagen - en så kallad gödselhärk.

Vad fasen är en gödelshärk? Jag har aldrig hört det förr, hur lyckades min hjärna få till något sådant? Jag ser hursomhelst nån flakbil för gödseltransport framför mig...*s

Inga kommentarer: