torsdag, juni 21, 2007

En larvig upplevelse

Så har nästan hela första semesterveckan förflutit. Tiden går så urbota fort!

Jag och yngsta syrran har precis varit och spelat en runda minigolf på Björknäs - detta vackra Björknäsområde.



Det gick väl sisådär i golfen, det blir på tok för sällan man spelar minigolf nuförtiden. Jag minns med glädje alla dessa husvagns/husbilsresor med familj när vi var barn, då blev det mycket minigolf. Jag tror att vi spelade på nästintill varje camping vi besökte. Vilka tider, jag minns hur svårt jag hade att sova natten innan vi skulle iväg och hur våra föräldrar gjorde allt för att vi skulle få se och uppleva så mycket som möjligt. Fantastiska minnen!



Nåja, åter till minigolfen. Mitt i spelandet såg jag en suspekt stubbe intill banan och gick för att titta närmare. Fy bubblan, den var totalt invaderad av häggspinnmal. Alla dessa larver gjorde att det nästan började krypa under huden på mig. Sen upptäckte jag att marken omrking stubben fullkomligt myllrade den också och likaså kröp det på golfbanorna intill stubbarna. Yikes!



Mamms tittade förresten förbi också för att lämna en bit av hennes smarriga gravade lax till midsommarhelgen.

När Daniel kommer hem om en stund så ska vi åka och handla lite inför helgen, min vilda gissning är att vi inte lär vara ensam i butikerna *s* Jag tänkte även köpa en blomma och åka förbi med den till min morbror, idag skrivs han nämligen ut från sjukhuset efter exakt 4 månader där. Han är helt otrolig, att ha det glada och positiva sinnelag han har trots helbensamputation och månader i en clinitronsäng med ett sjukhustak som utsikt. Fyyy...sådant kan knäcka den starkaste. Men nu får han komma hem till färstmö, ny lägenhet, "ny" (automatväxlad) bil och svensk sommar. Väl värt att firas!

Jag vet knappt om jag vågar skriva detta men solen har kommit fram ordentligt nu, det blev riktigt varmt mot slutet av vår golfrunda. Jag hoppas så att solen håller sig framme nu så att vi kan sitta ute på Tove och Jonas nybyggda altan och fira midsommar med besked i morgon.

Inga kommentarer: