söndag, juni 24, 2007

Ett filmtips från mig

Jag har varit lite dålig på att uppdatera här under helgen. Sammanfattningsvis en bra helg. God sillunch hos syrran på midsommarafton, vi var inget stort gäng, bara syrran med familj, jag, Daniel och andra syrran + en grannfamilj till syrran. Sill, lax, potatis, ägg och romsås. Underbart gott. Vi får hemåt runt 15 för att hinna duscha och göra oss redo för midsommarfirande med Tove och Jonas. Även där en massa godsaker, först lite snacks bestående av crostini och två olika antipastiröror på. Middagen bestod av marinerad och grillad rostas, en god sallad med bl.a. ruccola, avocado och linser, undebart god ugnsstekt mandelpotatis, pepparsås, hemgjord bearnaisesås och vitlökssås. Efter maten blev jag mer eller mindre knäckt. Vi satt ute till närmare 22:30 men då blev det nog så kallt trots filtar. Jag tycker att det var tappert nog *s*

I går var jag och Agneta ut på en promenad, värmen kom ju tillbaka då. Härligt! Kvällen blev det en sväng ner på M/S Bränna för att lyssna på Stefan Gunnarsson Band vilket tyvärr blev en besvikelse. Jag trodde att han skulle sjunga lite covers men hans band kör ett jazzig stuk på musiken, inte alls min grej.

Dagen idag har varit lite seg minsann, håller som bäst på med middag sen blir det soffan och film för oss.

Take care out there!

Inga kommentarer: