onsdag, juni 13, 2007

Sinnesro och hjärtefrid



Kalla det gärna hissmusik men Kenny G. har länge varit (och är) en stor favorit hos mig. Hans musik ger mig verkligen peace of mind....

Jag har faktiskt sett honom live här i Sverige vid ett tillfälle. Murphy har dock varit i farten, han spelade i San Diego precis då vi skulle åka därifrån förra året och i år blir det samma sak. Hur lyckas vi? *s*

Jag glömmer aldrig mitt första möte med hans musik, jag gick på högstadiet och SVT visade en konsert med honom. Jag kom precis hem från min bästis G och slog på TV:n - Kenny spelade "Esther" och jag blev helt såld. Tryckte rec på videon så fort jag bara kunde och efter detta började en intensiv jakt efter konserten på VHS och hans skivor och jag har sedan dess lyckats samla på mig en ansenlig mängd av Kenny G:s verk.

Inga kommentarer: