måndag, juli 23, 2007

Frustration

Jag blir galen på denna väntan. Varför hör inte mäklaren av sig? Någon slags information borde vi väl kunna få, det var i onsdags kl 19:30 som vi senast hade kontakt - efter detta TYST! Vad händer? Vart tog de övriga spekulanterna vägen? Det är väl inte så att det hela förhalas för att semesterfirarna ska hinna börja intressera sig för husaffärer igen? Det snurrar i huvudet av tankar och teorier om vad som försiggår. Jag har i alla fall ringt dem nu och bett dem kontakta mig. Jag vill veta hur det hela fortskrider (...om det fortskrider?) Jag vet inte riktigt vad jag ska tro efter att ha sett att utskriftsdatumet på besiktningsprotokollet var den 10/7 - alltså dagen efter besiktningen och vi fick mailet med protokollet först den 18/7.

Idag blev i alla fall det där jobbrelaterade klart, jag har fått gå upp i tid från mina 70% till heltid mellan 1/9 och 31/8 - ett helt år alltså. Underbart! Jag jobbar ju 100% nu under mina kollegors semesterveckor också men det löper ut den 10/8. Detta innebär att jag hinner jobba mina 70% i 3 veckor innan det drar igång på allvar. Sedan hinner jag bara jobba heltid i 1,5 vecka innan vi drar iväg på vår biltur i Kalifornien. Längtar och trängtar!

Just nu är det i alla fall detta med huset som fyller mina tankar. När man hittar "the one", där allt stämmer - då vill man inte vänta, i alla fall inte i ovisshet.

Inga kommentarer: