fredag, juli 13, 2007

Så tragiskt

Nyss inkommen efter hembesök, på väg tillbaka till jobbet passerade jag kyrkan och parkeringen utanför var totalt fullbelamrad med bilar. Idag begravs nämligen 19-åringen som drunknade vid Trångforsbron i vintras och återfanns först nu i sommar. Min första tanke var att jag undrade varför det var så fantastiskt mycket folk där (inte ofta man ser mycket bilar på parkeringarna, oavsett bröllop, dop eller begravning), sedan slog det mig, jag hörde ju faktiskt talas om detta på stan idag till och med, att han skulle begravas kl 13.

Det kunde inte hjälpas men jag fick gåshud av tanken på uppslutningen till begravningen och på tragiken bakom, så ung och så många sörjande. Hans föräldrar har i alla fall fått ett svar nu och kommer att få en grav att gå till. Jag kunde heller inte låta bli att tänka på alla de känslor och minnen som fyller kyrkan till bredden just nu och på saknaden och sorgen som gräver sig in i varje cell på de människor som befinner sig där.

Fy en sån sorglig händelse!

Inga kommentarer: