måndag, juli 02, 2007

Sommaren har kommit tillbaka! *yihaaa*

Ytterligare två intensiva festdagar har passerat. Det hela har varit perfekt avvägt, god mat, lagom dryck och ändå inte alltför sena nätter. Jag har inte ens känt av tendenser till bakfylla, jag orkade ju till och med hänga med Daniel ut och kolla på kronpaddeln på lördag förmiddag. Några kompisar till honom deltog nämligen så han ville knata ner till Kvarnängen och kolla läget. Torsdagen var ju regnig och trist och det syntes på mängden människor ute, resten av helgen blev det i alla fall hyfsat väder - i alla fall uppehåll kvällstid men inte hade det gjort nåt om solen valt att kika fram lite. Jag gillar verkligen stadsfestfenomenet, folk kan kan komma som de är - direkt från jobbet eller piffade upp över öronen. Det är folk överallt, man träffar bekanta som man kanske inte sett på åratal och man tar sig även tid att prata men även ytligare bekantskaper. Lördagen blev av det intressantare slaget och då avser jag tiden hos Kristina innan vi gick ut. Mycket ska man vara med om....*s*

Idag har sommaren och värmen kommit tillbaka på allvar. Så skönt, däremot kanske inte bästa dagen för shopping och matinköp men nu är det gjort. Daniel bjöd mig på thailunch och en superfin tunika. Tack ♥! Under shoppingracet i Luleå trillade det in ett SMS från Tove, hon undrade om vi ville kika förbi hos dem för ett glas vin i sommarkvällen. Sånt tackar man ju inte nej till, det är ju precis så här sommarkvällarna ska vara. Sol, värme och goda vänner!

Jag har även fått mina Ellospaket och nu stämmer gardinlängderna, så nån dag i veckan är tanken att vi åter ska få gardiner här i lägenheten. Inte illa va!

Nu kräm och Bullens pilsnerkorv till middag, alldeles lagom för en dag som denna.

Inga kommentarer: