måndag, juli 30, 2007

Stilla mitt sug...


Jag har ett brinnande sug efter surströmming och kräftor just nu. Naturligtvis inte i kombination men gärna var och en för sig. Det är främst surströmmingen som lockar just nu. Gärna i klämma med mjukt tunnbröd, kokt potatis, hackad lök och lite gräddfil eller på en skiva hårt tunnbröd.

Så syster...eller någon annan som bor i hus: ingen surströmmingsmiddag på G snart?

Och kanske kräftor senare? Jag bidrar gärna med en västerbottenspaj eller nåt annat. Det är bara det att sån här mat gör sig inte lika bra i en lägenhet.

Jag insåg i går när vi försökte få till en middag med Tove och Jonas hur många helger framöver som är inbokade på endera de kommande helgerna. Kommande fredag ska jag och aniel på Luleåkalset och lördagen hade han ev. en del åtaganden med fotbollslaget, fredagen efter ska gänget samlas för att förbereda lite saker inför Susanne och Christers bröllop på lördagen. Fredag den 17/8 har vi bokat in en kväll med Tove och Jonas och helgen därefter åker Daniel till Falun för att delta i VM (Vattenfallsmästerskapen). Helgen efter detta har han jour igen...

Inga kommentarer: