fredag, juli 20, 2007

Väntar och längtar

Så har fredagskänslan infunnit sig (trots att det återstår ett par timmar jobb). Jag har fortfarande en rörig agenda för helgen så nu väljer jag att ta saker och ting som de kommer.

I natt hörde jag en äldre man beklaga sig om att porten till vårt hus alltid var låst nattetid (vi har fönstret öppet dygnet runt och allt utanför hörs väldigt väl!). Min tanke var direkt att det var den äldre alkisen som sovit i vår trappuppgång som återigen sökte nattplats. Saken är den att nu vet jag inte om jag drömt eller om jag faktiskt vaknat av det där pratet. Det låg då i alla fall ingen i trapphuset i morse - skönt!

I går eftermiddag blev det en promenad av det mer sakteliga slaget med Agneta, vi gick bland annat förbi huset. Innan det fick jag skjuts hem med syrran som kom från jobbet på sjukhuset och ville se huset, så då gick jag också en tur förbi. Sedan visningen förra måndagen vet jag inte hur många gånger jag passerat där. Jag är kär och jag vill ha! Vi har inte hört ett ord från mäklaren under hela gårdagen, antagligen har inte de andra spekulanterna nåt fram med sitt bud (han förvarande oss om att han var ensam och svår att nå på telefon) eller så kan man ju innerligt hoppas att det vara är vi - med det låter too good to be true. Jag är så otroligt otålig nu!

Här kommer lite bilder från i går kväll i alla fall, jag måste ju bara visa Agnetas lilla hittebarn. Så fantastiskt fin. Jätteglad och busig. Sällskaplig och "pratig". Hon gick på lådan redan samma dag som Agneta hittade den - så det låter ju troligt att det någon som tappat sin lilla älskling. Hon har i alla fall ringt polisen och satt upp lappar hos närliggande matvarubutik.

Måste även lägga ut en bild som jag tog på väg hem från Agneta, en sån underbart vacker sommarkväll det var:

Inga kommentarer: