tisdag, augusti 07, 2007

Mensvärk

Detta månatliga obarmhärtiga gissel. Vaknade ca. halv tre i morse och har knappt sovit sedan dess, ont i mage och rygg och attacker av frossa då det gör som ondast. Jag lyckades slumra till stundtals fram till kvart i fem men då fick jag nog och gick upp och tog mig två värktabletter, sedan låg jag där om drömde om värmedynan - det är det absolut mest effektiva för min del när det gäller att lindra mensvärk. Jag lyckades dock inte finna motivationen att ta mig upp och försöka åla mig in under sängen och plugga i stickkontakten, ville ju bara få sova. Idag kommer jag att "gå på" värktabletter för att kunna stå upprätt och för att kunna jobba, jag känner riktigt hur überjävlig den är nu trots att jag har kvar effekten av morgonens tabletter.

Detta är ändå en barnlek i jämförelse med hur det var när jag var yngre, fyyy f-n. Då var jag ordentligt sjuk vid mens, jag kunde knappt räta ut ryggen och det kändes som att något höll på att slitas itu inuti mig.

Jag vet att man ska vara tacksam över att mensen funkar som den ska men ibland har jag svårt att kvittra åt mensvärk. So sue me!

Inga kommentarer: