söndag, september 09, 2007

Olikheter

Vilka otroligt olika liv vi lever. Barn här och barn där, katter under fötterna, korsdrag och dörrar som smäller, modellera under fötterna, film och frågor...*s* Här är det full rulle; Lina och Max har ett par kompisar här bl.a 3-åringen som mer eller mindre bott här under helgen. Hon har varit hem för att äta och sova men har sedan ägnat nästan all tid här *s*. Det tyder ju på trivsel och att de har roligt i varandras sällskap. Solen skiner vilket innebär att barnen är ute en del, det springs ut och in genom ytterdörr och altandörr och de dräms igen så att väggarna skakar. Som sagt, full rulle och barnenergi så att huset vibrerar... Så här är det mer eller mindre hela tiden här i syrrans hus. Här står dörren alltid öppen. Visst är det trevligt med liv och rörelse men att leva så här 24/7 skulle vara för mycket för mig. Jag vill ha egen tid, stillhet och tystnad ibland. Jag vill kunna stänga dörren om mig och bara vara.

Daniel är borta på match just nu, syrran skickade just ett SMS där hon meddelade att de nu lämnar Haparanda och är hemma om en sisådär 2 timmar. Jag ska snart fixa lite middag åt kidsen. När vi kommer hem blir det matlagning igen men då åt oss två; baconpasta står på menyn. Efter det tror jag nog att det blir den sedvanliga söndagsfilmen. I morrn är det jobb igen, jag har en rätt fullbokad måndag och på tisdag måste jag avsluta lite ärenden inför min semester. Onsdag börjar jag min ledighet och på torsdag åker vi iväg. Jag skulle så gärna vilja hinna träffa Pernilla och lillen innan vi åker men jag vet inte hur det ser ut med ork för hennes del. Jag ska skicka ett SMS och fråga om hon tror att det skulle kunna fungera. Tisdag kväll hade jag och Kristina tänkt umgås lite, surra bort någon timme och äta. Onsdag är ämnad för packning och förberedelser och tidigt (?) sänggående.

Nu ska jag gå och räkna in barnen *S*...

Hörs!

Inga kommentarer: