måndag, september 10, 2007

Underliga drömmar

Regn, rusk och höstkänsla. Längtan efter sunny California blir mer och mer påtaglig.

Oh jisses så trött jag var i går kväll. Jag och Daniel såg "Zodiak" efter middagen och jag hade svårt att hålla ögonen öppna filmen igenom, när den var slut runt 22 dök jag i säng och somnade nog pronto. Jag kan inte ge filmen en rättvis bedömning eftersom jag knappt hängde med, men inte blev jag frälst. Inte i det trötta tillståndet i alla fall. Det är jobbigt med barnvaktarhelg *s*

Vår res-vecka är här, äntligen! Och drömmarna har börjat, för ett par dagar sedan drömde jag att vi kom hem och hade glömt bort att gå på Celine Dion-konserten i Las Vegas. Hur troligt är det att något sådant skulle ske? I natt hade jag i drömmen glömt en del kläder hemma och flög därför hem för att hämta dem, jag glömde att ta med passet och fick därför stora problem med att ta mig tillbaka till USA. Samma tanke här; hur troligt är det att man skulle flyga hem för att hämta lite kläder? *s* Är det resfebern som spelar mig nattliga spratt?

Efter jobbet idag blir det middag sedan en promenad till Agneta. Hon har lovat att hjälpa mig att sy upp ett par byxor som jag ska ha med mig till USA sedan hade vi tänkt ta en promenad, kanske ännu en tur förbi huset och in på gården och visa den. Vi fick ju klartecken av säljarna att gå in på tomten/gården om vi passerade förbi och fick ett sådant infall.

Dags att ta itu med dagen. Denna vecka startar ju tidsstudien så jag måste sätta mig in i hur man ska fylla i kolumnerna. Varenda sak vi gör idag ska ju föras ner på papper...i princip.

Inga kommentarer: