söndag, oktober 07, 2007

En sista helg


Så var den över; vår sista helg i denna lägenhet. Här har vi haft det bra, vi har bott centralt och jag har haft jobbet "runt knuten". Inget fel på stället alls men nu är jag less på att leva i detta kaos med flyttkartonger, kassar, säckar och pinaler. Jag vill börja om, kickstarta vårt liv i huset. Möblera, fixa och dona tills trivselfaktorn står i maxläge. På fredag börjar vi flytten till huset. Det ska bli så underbart skönt.

Kvällens film är slut och jag ska göra mig redo för sängen. Det ska bli så skönt att krypa ner under duntäcket och läsa en stund innan man vaggas till sömns av regnet. Ni anar inte vilken börda om lyfts från mina axlar, jag har ju fått upp bilderna från resan i dagboken. Dessutom har jag fått iväg 323 bilder till Fuji för framkallning. Vi ska göra ett album även denna gång. Minnen i massor!

Nu säger jag godnatt - demain il y a un autre jour!

Inga kommentarer: