tisdag, oktober 30, 2007

Kan inte klockan bli 16 snart?

Så är dagen här, dagen som jag smågruvat mig för. Idag ska jag och en kollega hålla i ett grupptillfälle och jag ogillar verkligen att ha "all eyes on me" - att dessutom stå i en utlärningssituation gör det hela än värre, jag vill verkligen inte vara en sån där overhead-läsare så det gäller att ha mycket i huvudet. Jag antar att känslan mest beror på min ovana att leda en grupp och att det är träning som krävs för att känna sig avslappnad i situationen och för att träna måste man ju kasta sig in i situationen. Men att säga att jag längtar vore ju en överdrift...

I går rodde vi ytterligare ett par projekt i land. Gardinfästen och stänger är bytta. De flesta gardinerna är på plats, likaså rullgardinen i sovrummet. Jacuzzin har fått sin rörrengöring så nu är den redo att användas. Daniel bar in sina högtalare från garaget. Så i korthet är det nu de beställda möblerna som fattas, sängarna (som kommer i veckan), lite tavlor på väggarna uppe, lite (nya) lampor (tak-, golv- och väggmodeller) och så tapetseringen i matrummet såklart. Utöver detta är det ju lite småplock att ordna, till exempel lite mattor. Jag är inte så överförtjust i mattor men på vissa ställen känns det som att det behövs.

Nu ska jag ladda vidare för eftermiddagens grupptillfälle. Jag längtar redan efter att arbetsdagen ska vara slut, dels för att det betyder att "pirret i magen" är över (för denna gång)men även för att jag får gå hem och pyssla vidare. Sedan har vi ju pratat om att Tove med familj ska kika förbi ikväll också ...:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi tittar förbi när vi har ätit middag, skulle gissa att vi dyker upp runt sex någon gång. Det ska bli så spännande att se ert hus! Kram!

missj sa...

Det blir bra. Då hinner vi äta våra rester från i går innan ni kommer också...

Kramar!