onsdag, oktober 17, 2007

Rapport från verkligheten

Pust! I morse var jag trött, jag ställde fram klockan en kvart och masade mig upp först 06:30. Jag var ändå på jobbet före 07:30. Idag tog promenaden hit bara 15 minuter, ändå hann jag stanna till för att kasta några ord med en (kommunanställd) kollega samt hämta pengar för att göra mig skuldfri i kaffekassan. Det är riktigt skönt med en morgonpromenad till jobbet, jag hinner piggna till och bli människa under den tiden. Det är när det är blixthalka som tidigare i veckan och väldans kallt som den stunden blir mindre angenäm. Jag har i alla fall kollat upp lokaltrafiken nu och det går en buss som jag kan ta i vinter om/när det blir smällkallt. Skönt att veta.

Saker och ting fortsätter att gå framåt i huset. Med små steg rör det sig i rätt riktning. I går kikade Agneta och Martina förbi för att kolla i huset och prata bort en stund. Trevligt! Kvällens projekt är att ta itu med monteringen av köksbordet och stolarna. I morgon kommer Daniels föräldrar och hälsar på, de är visst angelägna att få se vår nya kärlek (nu pratar jag om huset såklart :). Fredag är planen att Jill med familj ska komma för att hjälpa oss med urstädning av lägenheten, jag har en flink syster så det kommer att gå som en dans. Tanken är att de ska bo hos oss i huset under helgen, syrrans kille har lovat att hjälpa oss med tapetsering av matrummet så han ska väl börja med underarbetet medan vi är i lägenheten. Daniel pysslar väl på i huset han också och barnen får väl se på film eller roa sig med annat. Lite vin hade vi tänkt förgylla städandet med också - det blir lite roligare så *s*. Det blir nog en bra helg :)

Tack för besöket i morse, Tove. Så himla kul att se dig! Ser fram emot att träffas lite mer ordentligt hrä framöver.

Dags för en kopp kaffe, sedan möte och några hembesök.

Over and out!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej x-grannen! Vad mysigt ni verkar få det!:-)Skoj att få pyssla till det allt eftersom.Har någon tagit er lägenhet..?Ha det bra!

/anna

Anonym sa...

Tack själv, det var kul att ses även om det bara blev ett par minuter =) I nästa vecka tittar vi förbi på husvisning, det ska bli så spännande!

missj sa...

Anna: ja, det känns verkligen helt rätt. Om ni är i faggorna nån gång så kika in vetja! Jag vet inte om nån ska ta lägenheten till månadsskiftet, när jag frågade Mats för ett par veckor sedan var det då ingen ny hyresgäst på G men saker och ting kan ju ha skett efter det.

Tove: ni är så ♥-ligt välkomna!