torsdag, oktober 11, 2007

Sista natten i lägenheten väntar

Jisses amalia, jag är gaaaaalet trött! Det har varit ett par rushiga dagar...jobb dagtid och flyttpackning kvällstid. I dag har jag varit på en utbildning hela dagen, tog en antihistamin på morgonen eftersom jag drabbades av den sedvanliga nysattacken och antihistamin kan ju som bekant orsaka en del trötthet. Den i kombination med stillasittande lyssnande och dålig ventilation höll på att ta knäcken på mig. Jag fick verkligen kämpa för att hålla ögonen öppna stundtals, detta trots en mycket intressant föreläsning.

När detta var slut var det bara att åka raka vägen tillbaka till jobbet med leasingbilen, in på vårdcentralen för att lämna bilnyckeln och sedan iväg till banken för att skriva på några papper inför i morrn. Därifrån hem, förbi huset för att se om vi kunde dumpa (mega)släpet där under natten men städfirman var där med bilen så vi åkte vidare till Bodens möbelaffär för att betala bort matgruppen. Både matgruppen och soffan har ju kommit och levereras till huset i morrn eftermiddag. Jippiiiii - en sån tajming! Efter det vidare ut till Mio för att se om de hade ett soffbord och en huvudgavel till vår nya säng - men vi gick bet, därifrån drog vi vidare för att kolla på lite tapeter och köpa en burk med bets till kökslampan (den måste ju matcha vårt nya köksbord i valnöt *s*). Vi hittade en riktigt fin tapet till det facila priset av 595 kr/rulle så vi ska kika vidare lite för att se om vi hittar nån annan att förälska oss i som kanske inte är fullt lika dyr.

När vi kände oss klara där blev det middag på Ängeln, här hemma finns det inte mycket att äta på och med längre - det mesta är nedpackat i kartonger. Där träffade vi Susanne och Christer och fick veta att de precis varit och tittat på ett hus så de är visst i "husköpartagen" de med. från Ängeln åkte vi ännu en sväng förbi huset men städfirman var fortfarande kvar så då begav vi oss hemåt, Daniel släppte förresten av mig så att jag fick hämta mina nya glasögon på vägen hem också. Jag har dem på mig nu och känner mig supernöjd. Äntligen har jag fått fingrarna ur och skaffat mig ett nytt par glasögon som jag även kan visa mig ute med, mina gamla var endast för bruk inom dessa fyra väggar. Inte är de väl så fruktansvärt anskrämliga men jag gillar dem inte alls längre...och trivsel är nog så viktigt!

Sedan vi kom hem har jag fått en del gjort på burken; jag har lagt in några räkningar bl.a den på min förnyelse av körkortet (pga efternamnsbytet), fixat en annons och skickat ut elektroniska flyttkort samt fått en del mailande undanstökat. Och...

Daniel: nu får du allt akta dig när jag fixat ett sånt höjdarlag i Dream Team

Tove: du och Jonas är för goa! Vilken fantastisk present...♥

Nu ska jag kolla av med Daniel om vi ska göra ett nytt försök med att åka till huset med släpet, om han vill vänta lite så tror jag baske mig att jag ska göra mig redo för sängen istället.

Natt, natt! I morrn startar flytten - nu ska jag ladda batterierna!

Inga kommentarer: