tisdag, november 13, 2007

Desperate Housewifes-frossa

I natt har jag sovit som en klubbad säl till skillnad från i går. Så uuunderbart skönt. Vaknade av mobilens larm men det tog ett tag innan jag fattade vad det var som lät. Hade en superskön kväll i går, först middag: paj med bl.a grillad kyckling, räkor, vitlök och en sallad. Efter det underbar frossa i "Desperate Housewifes", äntligen har vi ju säsong 3. Jag avverkade en hel skiva i går dvs 4 härliga avsnitt. Den serien är så bra och inbjuder till både skratt och tårar. Jag är rätt sugen på ännu en sån kväll ikväll...och läget finns ju. Dagens middag: blodpudding! Enkelt, snabbt och riktigt gott emellanåt. Sen kan jag ju lika gärna gosa ner mig i soffan till en skiva DHW...Det är så skönt att få "domna bort" framför TV:n efter en dag på jobbet. Det är alldeles för sällan det sker. Men nu har jag ju anledning ;-)

Pratade med Jillan i går, det kanske blir en sån där syskonhelg igen. Hon skulle bara ta ett snack med sin gubbe först. Men om det blir klartecken från hans håll så kommer de och hjälper oss få färdigt i matrummet. Det börjar kännas angeläget nu. Vi vill ju gärna ha matrummet klart då Daniel fyller år den 23/11. Utöver pyssel med hemmet bli rdet säkert nåt gott att äta och dricka, musik, kanske en bastu och bubbelbadande. Mysigt!

Ska iväg på utbildning på Sunderby sjukhus runt 09:15 så jag tänkte snart pysa iväg och ta kafferast och en smörgås så att magen inte startar upp nån serenad där borta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Typiskt att du inte var på ditt kontor när jag för en gångs skull var förbi på VC! Kram ändå :)

missj sa...

Tanken slog mig att du kikat förbi (när jag läste din blogg).Så synd, det hade varit trevligt att få träffa dig...♥