torsdag, november 01, 2007

En näträv är tillbaka

Yep! Internet funkar klockrent och routern likaså. Jag sitter här uppe och surfar och Daniel nere i källaren. Jag har fått lägga in räkningar, ändra mina stående överföringar, ordna lite direkta överföringar och kolla mina fonder. Dessutom har jag hunnit prata med några vänner på MSN, det är onekligen kul att vara tillbaka. Bredbandstelefonin funkar inte ännu i alla fall men det ska nog fixa sig det med. Att Daniel fick internet att fungera redan vid första försöket är ju helt fantastiskt med tanke på alla kablar och dosor *s* Det återstår dock lite fix för att få det hela att bli snyggt, just nu är det ett enda trassel...

Sängen är på plats den med. Vår MEGAsäng, den är verkligen helt enorm. I synnerhet om man jämför med den sänglösning vi haft fram tills nu, dvs. resårmadrasser på golvet. I morgon bitti blir det att ta ett skutt ner från sängen istället för att sitta med knäna under hakan när man ska upp. Det känns hyfsat angeläget att hitta vägghyllor att använda som sängbord. Det är nog så långt ner att ha lampa, läsning, vattenglas och mobiltelefon på golvet.


Mitt i all min porlande lycka slår det mig stundtals att en kompis till mig har det ordentligt jobbigt just nu. En nära anhörig till henne är mycket sjuk och hon mår naturligtvis inte alls bra. Jag skickar de varmaste tankar till dig, Kristina - ta dig tid att vara anhörig också, inte bara spindeln i nätet med vårdkunskapen ♥

Inga kommentarer: