måndag, november 05, 2007

Enöga

Sitter här och känner mig enögd. De senaste linserna jag beställde visade sig vara skit. De är så otroligt sköra och spricker sönder hur lätt som helst. Detta är precis vad som skedde på väg till jobbet i morse, vänster lins gav upp och jag har inga glasögon med mig. Måste försöka svänga förbi hemma och utrusta mig vid tillfälle. Det är som gjort för huvudvärk annars. Nästa gång blir det Dailies igen!

I morse vaknade jag av att Daniel klev upp, senare vaknar jag till ur mitt slummer av ett hemskt ljud då väckarklockan börjar ringa i lådan i madrassbotten. Han måste ha kommit åt den, han använder ju mobilen annars. Det har fallit lite snö här i norr under helgen, den ligger kvar ännu och jag har drabbats av jullängtan. Jag vill ha julmys, juldofter, ledighet och sköna sovmorgnar...

Jag pratade just med mammsen, det har visst varit action i skogen kring dem tidigt på morgonen. Hon berättade att hon väckt pappa före 05 och sedan krupit ner för att sova en stund till. Plötsligt hör hon röster utanför huset som kommer från skogen, hon hör att det inte är pappa, ljudnivån på rösterna stiger hela tiden och exploderar i skrik och skrän. Plötsligt hör hon hur nån ropar "upp med händerna". Hon går upp för att kolla läget, det är mörkt ute men hon ser två polisbilar och hur det går någon med ficklampa och letar nåt på gärdorna nedanför deras hus. Obehagligt. Nåt fuffens var det ju onekligen. Jag ska hålla utkik på lokaltidningarnas hemsidor för att se om det dyker upp nåt om saken...

Inga kommentarer: