torsdag, november 01, 2007

Man är då aldrig helt nöjd...

...eller riktigt så menar jag inte. Visst är jag nöjd men vad vore livet utan drömmar, framtidsplaner och tillförsikt.

Nya drömmar har tagit sin början och slagit klorna i oss. Vi vill nämligen ut och resa igen! Vi vill tillbaka till USA. Vi vill bila även denna gång men stanna borta lite längre än två veckor, åtminstone tre - kanske till och med fyra. Detta är ju inget som ligger inom den närmsta framtiden men det är definitivt på "planeringsstadiet" - såvida inget drastiskt händer. Men tankarna och drömmarna finns, det ska gudarna veta...

"Problemet" för oss är ju vår kärlek både till öst och till väst, aå hur ska man kunna välja? Därför går tankarna till en långweekend i New York och sedan vidare resa till västkusten och en bilsemester där.

Idag ska våra sultansängar från IKEA komma. Ännu ett steg närmare att få "klart" där hemma. Modemet från Telia ska även det landa i Boden, så har vi riktigt flyt kanske vi är uppkopplade hemifrån ikväll. Syrran med gubbe planerar att komma och hjälpa oss med tapetsering på lördag. Så så sakteliga...

I morgon är det dag före helgdag vilket innebär att vi får flexa ut till lunch om vi önskar, det har jag också tänkt göra. Det ska bli så skönt med en halvdag längre helg. Några större planer för helgen kan jag inte påstå att jag har men det känns rätt skönt. Om nåt "ska" ske får det gärna göra det men det är skönt att inte ha hela helgen inbokad. Nu står ju lockelserna på hemmaplan på rad också. Bastu! Bubbelbad! Nåt gott att dricka! Soffan! Höstmörker som lockar till massvis av tända ljus! Och så internet - hemma! På tal om ledighet så har jag sökt semester för klämdagarna mellan jul och nyår och nyår och trettondagen. Jag har sällan tagit ut så mycket ledighet kring jul eftersom jag har kollegor med barn men i år är det min tur. För 5 semesterdagar får jag 16 dagars sammanhängande ledighet. Det är ju som en dröm!

Inga kommentarer: