onsdag, november 14, 2007

Rondellhundens återkomst och sabotage

Ond-Jennie har vaknat till. Jag blir så förbannad när folk inte kan lämna våra leasingbilar i fred. Tänker de ens på vad de gör? Hur de förstör för oss som jobbar och i förlängningen och slutändan för våra patienter. Det är mer regel än undantag att våra motorvärmarsladdar försvinner. Jag har nyss varit och köpt en ny till vår bil á 396 :-. Jag undrar just hur många nya som måste införskaffas varje vinter. Men detta är långtifrån allt. Folk förstör för förstörandets skull. De slår sönder rutor. Kastar mjölpaket på bilarna. Repar lacken och snor däck. Oftast utan att ens ha stulit något. Så med andra ord rent och skärt sabotage. Bilarna finns där för att vi ska kunna göra vårt jobb d.v.s. värna om kommunmedborgarnas bästa. Bilarna betalas av allas skattepengar. Fyyy fan! Hade jag sett er in action så hade ni fått era fiskar varma, kan jag tala om!

Jag har just varit ute på hembesök och noterade då att rondellhunden inte alls är utdöd. Den tycks ha uppstått. I alla fall i Boden. I rondellen Garnisonsgatan/Hedenbrovägen står en svart vovve och kollar trafikflödet. Det känns tryggt *s*



Nu är det lunchtajm för min del...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo nått måste man göra. Och jag har snackat med gubben min å han skulle vänta. Och är det nu så att han inte gör det är de tinte svårare än att han och jag inte är menade. Man får tänka så enkelt. HUr jag nu än fattar mitt beslut så kommer det ju inte ta en dag precis. SÅ man vet ju aldrig vad som har hänt den dagen jag äntligen ska resa. :) men bort vill jag, för ett tag iallafall!