måndag, november 19, 2007

Så fel man kan ha...

Var hemma tidigt idag. Tog en inläsningsftermiddag och hann göra lite ärenden på lunchen, nämligen köpa en födelsedagspresent åt Daniel och köpa en julklapp åt .....heeeemlis! *s*

Jag skulle kunna hoppa jämfota av glädje just nu! Bordet är nämligen borta från köket! Det står numera i matrummet och det är inoljat och klart, förbaskat seg olja det där var, nämligen vaxolja, jag fick gnugga som en toka. Vi har fortfarande benen på stolarna kvar men de tar jag/vi i morrn. Att köket är så öppet och rymligt som det är nu är ju helt fantastiskt. Nu måste vi bara hitta en fin matta som passar där.

Har annars hunnit prata med Tove och fylla på energibanken lite ikväll. Vi har bokat fikadejt på torsdag kväll. Det ser jag fram emot.

Utöver detta så har jag har hunnit få en släng av dåligt samvete i kväll också. Fy fan!

Medan jag var ensam umgicks jag lite med en snubbe från Luleå. Jag tyckte att han var schysst och trevlig och trodde mig vara en människokännare av rang men tydligen hade jag fel. Eller så kan vi alla fela ibland*S* Saken är den att jag introducerade honom för en väninna. Ungefär i samma veva hamnade han på häktet i Haparanda, han viftade bort det men sade sedan att nån tjej han umgåtts med hade anklagat honom för misshandel. För mig kändes det hela absurt. Han som var så schysst. Nånstans blev jag i alla fall vaksam. Jag berättade detta för min väninna som just börjat dejta honom, hon valde att ge honom en chans. Av olika skäl begjorde hon tjänstledigt och flyttade ner till Göteborg för att jobba där, killen i fråga flyttade med henne. Allt var frid och fröjd...

I samband med detta tappade vi mer eller mindre kontakten. Jag pratade några strörader med de båda på MSN då och då. För ett par veckor sedan började jag och mannen i fråga kasta några ord på Vilda Webben igen. Han var sitt gamla jag. Frågade om jag hade några singelväninnor åt honom. Sade att han bodde hos min väninna i väntan på nåt eget i Göteborg. Jag trodde ju att så var fallet. Det är inte lätt att hitta boende i Göteborg.

Idag när min väninna loggade in på MSN så fick jag ett infall, vi har inte pratat på länge så jag skickade över ett hej och en komplimang för hennes nya frisyr och sedan var pratet igång. Vi kom naturligtvis in på vår gemensamme "vän". Efter en stund framkommer det att inte bor hos henne längre som jag trodde och detta för att han sitter anhållen. Jag frågar om det var samma gamla historia som sist. Nääää, då visar det sig att han har misshandlat henne också. Fyyy fan! Så sent som i går slog han sönder hennes laptop...Han är uppenbarligen svartsjuk men ber mig tipsa honom om singelväninnor. Nice....- not!

Hon säger sig ha packat hans saker och att han åker ut denna gång. Hon hoppas på besöksförbud. Men samtidigt så framkommer det ju att hon har svårt att skrida till verket. De är båda relativt nya i Göteborg. Han har ingenstans att bo om hon slänger ut honom - och hon får samvetskval för att hos slänger ut en man som manipulerar och slår henne. Återigen.....fy fan!

Hon säger att jag inte har nån skuld i historien; att hon är vuxen och själv tog beslutet att börja träffa honom. Men faktum är; utan mig inlandad så hade de kanske aldrig träffats...

Om man bortser från denna skit så var det otroligt trevligt att få prata med henne igen, hon verkade ändå hyfsat väl till mods. Så....

.... ta gärna kontakt med någon på er MSN-lista som ni inte pratat med på länge!

Nu ska jag göra mig redo för sängen. Natt från mig och en extra kram till S!

Inga kommentarer: