torsdag, november 22, 2007

Snark de luxe

Så mycket tankar som hinner gå genom huvudet under mina morgonpromenader till jobbet. I morse slog det mig bland annat att jag faktiskt passerade alla de tre lägenheter jag bott i i stan på väg till jobbet, nämligen Drottninggatan 16, Kungsgatan 48 och Johannesgatan 7.

Under min promenad längs Margaretagatan hör jag plötsligt ett snarkande ljud, det är högt och ljudligt så jag stannar till. Först trodde jag att någon hade en sån där snarkande tomte ute någonstans (vilket i så fall vore helt förkastligt den tiden på morgonen med tanke på att folk faktiskt sover) men ljudet var inte så mekaniskt. Det lät verkligen som en människa, oregelbundet och mänskligt fast otroligt förstärkt...Även om någon i huset snarkar och sover med fönstret öppet så kan jag inte begripa hur ljudet kunde vara så högt. Jag var på vippen att ta fram mobilen och filma, för det var verkligen anmärkningsvärt men det hade knappast gått att få fram hur det lät i verkligheten ändå. Stöter jag på fenomenet i morgon bitti också så kanske jag gör det...*s*

Idag var det en sån där ljuvlig morgon igen. Temperaturen var mycket angenäm och det första som slog mig då jag öppnade ytterdörren var det där med att man skulle kunna spara dofter på burk. Den doft som slog emot min näsa i morse var en sån som jag skulle vilja spara på och ta fram närhelst jag önskar. Friskt, fräscht och uppfriskande.

Inga kommentarer: