fredag, november 30, 2007

Vattenlös men inte rådlös



I morse då jag kom gående längs Garvaregatan och nästan var framme på jobbet ser jag hur det fullkomligt väller upp vatten ur en vägbrunn och hur det bildats en inte alltför liten vattenansamling på vägen. Jag planerar att ringa kommunen då jag kommit till jobbet men får höra att detta redan är gjort när jag hämtar morgonkoppen med kaffe. Vattnet ska stängas av på obestämd tid så det är full aktivitet här med att uppspolning av vatten i tillbringare och kaffekokande. Jag har själv laddat med såväl kaffekopp som en flaska med vatten (fast det gör jag ju å andra sidan varje morgon *s*).

Den biten må ju vara, det stora problemet är toaletterna. Detta är en hyfsat stor arbetsplats och det är konstant flöde av patienter hela dagen. Vi i personalen kan ju försöka passa på att gå på dass hemma i samband med hembesök, på restaurangen till lunch osv men om det kniper för patienterna blir det ju inte så kul.

Dags att ta itu med dagens göromål!

Inga kommentarer: