söndag, december 23, 2007

Dan före dopparedan

Mys i juletid! Jooo, det är härligt. Men det är en ytterst otillfredsställande känsla att inte räcka till. Juldagen är oftast vigd åt umgänge med hemvändande vänner, numera blir det sällan nån krog men vi träffas hemma hos någon och uppdaterar oss i varandras liv. Så jag har inte bokat in nåt den dagen eftersom jag vet att det brukar bli en sån tillställning. Sedan droppar det in förfrågningar från annat håll också och det dåliga samvetet sätter in. Nu har jag två andra erbjudanden och jag mår lika dåligt över båda. Samma lika med nyårsafton, vi är tre par som pratat om att ses men planerna är ännu obefintliga. Idag fick jag en förfrågan från annat håll. En sån där förfrågan som känns i hjärtat, jag ogillar att stå som en åsna mellan två hötappar. Jag tror säkert att det mesta kommer att lösa sig men är det inte underligt; när man tror att man ska ha hur mycket tid som helst att disponera så känner man sig mer stressad än någonsin. Jag vill ju hinna träffa ALLA och dessutom gärna klämma in lite vila och stillsamt hemmamys. Går det? *s*

Nu har jag i alla fall griljerat vår julskinka och skurit upp lite av mammas gravade lax. Jag lyckades nänstintill åderlåta mig själv under arbetet med laxen, så kan det gå när man ska prata i telefon och skära frusen lax samtidigt. Jag har precis pratat med Pernilla i telefon, jag jagade ju upp henne lite med mitt SMS om nyårsfirandet och har även tänt lite ljus här. Daniel ser en fotbollsmatch på TV och jag ska ta mig en uppfriskande dusch. I kväll väntar julvaka med glögg, pepparkakor, goda ostar och sällskapsspel hos Tove och Jonas *mys*.

I morgon är det julafton, vi beger oss mot Älvsbyn för julefirande tidig eftermiddag och blir där resten av kvällen. Juldagen blir det som sagt säkert en fest med vänner. Annandagens planer var ju umgänge med andra vänner men jag är skeptisk till att det fortfarande gäller.

Jag avslutar med att önska alla en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR, jag är skeptisk till att jag hinner prestera något här i morgon förmiddag. Skickar en tanke till faniljen: mamms och papps som befinner sig någonstans i Sverige med husbilen, till Jillan och Jeanette som firar julen hos förstnämnda. Älskar er alla!

Inga kommentarer: