onsdag, december 19, 2007

Dödens trött

Jag känner mig helt knäckt. Fy, vad trött jag är. Jag begriper inte varför, nog för att det varit full rulle sedan förra veckan men jag lade mig inte senare i går än jag gjort tidigare. Redan i morse kände jag mig tröttare än vanligt. Jag lyckades svamla till det en del på morgonen också, tandborsten hamnade i muggen för sminkpenslar och platsbyttorna som linserna låg i hamnade i toan, så jag fick fiska upp dem med en tom toarulle. Jag var inte riktigt med där på morgonen *s* Förmiddagen har gått hyfsat men kring lunch var det som att gå in i väggen. Det blev supersnabbt ätande på jobbet och sedan en tur ut på stan för att köpa lite klappar och jag hittade det jag sökte så jag är egentligen klar nu men tänkte kolla lite efter en till.

Jag var sååå flitig i går, jag fixade först middag bestående av lax, potatis och hollandaisessås, kokade en dubbel sats blodkorv (jag fick ju förfrågan av min morbror också) och fixade bort allt "griseri" och disk kring detta, skurade badrummet, slog in julklappar och torkade alla golven uppe. Sedan knöpade jag ihop två små fyndpåsar i frysen, en som min morbror ska få med diverse smarr i juletid och en annan som ska med till Älvsbyn på julafton. Vi hann med en film innan sänggåendet också, nämligen "Disturbia". Inte alls så tokig!

Men idag och ikväll har jag inga projekt och det känns såååå skönt. Vi ska åka och armbågas på systemet redan idag för att undvika den värsta stressen och hetsen på fredag och sen ska vi åka och se om vi kan hitta den där sista julklappen men efter detta blir det bara middagsstök och sedan soffan. Jag ska kolla in hur det gick för bönderna hade jag tänkt...och bara mysa och ha det bra.

Njut kvällen!

Inga kommentarer: