fredag, december 21, 2007

Så här ska det ju se ut nu


...men så är icket fallet - tyvärr! Det där är ju picture perfect för julen. I morgon är det fredag tillika den sista arbetsfredagen på två veckor. Det blir full rulle för vår del. Daniel är jourledig men har en del ärenden att stå i. När jag slutat jobbet måste vi ut till gravarna och tända ljus. Mormor, farmor, farfar och lilla kusin Lars ska få lite ljus i juletid. Jag har lovat mammsen att sköta det där under jul- och nyårshelgen då de är på ranten med husbilen. När det är gjort ska vi åka och trängas med resten av Bodens befolkning för att fylla på förråden med mat. Det lär ju ta sin lilla tid, bara att hitta en parkeringsplats kan ju vara ett projekt. Därefter är det bara för oss att ila hem, packa upp, fixa middag och ta en uppfräschande dusch, för sedan väntar gäster. Det blev bestämt hastigt och lustigt ikväll. Går det så flexar jag en timme i morgon. Det kan onekligen behövas. Nu ska jag läsa ett par rader innan jag släcker lampan. Natt, natt!

Inga kommentarer: