tisdag, december 18, 2007

Säker landning!

Jag hade nästan börjat förvänta mig att vara framme först vid lunch idag och garanterat med ett par blåmärken men tack och lov såg vägarna och gångbanorna inte lika jävliga ut som de gjorde på vårt kvarter. När jag hade stapplat mig en bit längs vägen på ostadiga ben noterade jag att alla grannar hade sin soptunnor ute, det var inte med bomullsinbäddade ord jag vände och halkade tillbaka för att ställa ut våra.

Vårt journalsystem ligger nere pga gårdagkvällens strömavbrott i stan, så lite handikappad känner jag mig. Man blir ordentligt begränsad i sitt jobb. Jag hade en laxpaté i ugnen och satt och såg på "Preminition" med Sandra Bullock när strömmen försvann, turligt nog var den inte borta mer än några minuter. Är man uppvuxen på landet (som jag) så är man van vid timslånga strömavbrott.

Angående filmen så har jag sett en annan på "samma" tema som jag tyckte var bättre, nämligen "If Only". Jag är inte överdrivet förtjust i Jennifer Love Hewitt men tyckte om filmen likväl. Den rekommenderas om man vill snyfta lite.

Förresten, det är ingen som sitter inne med lite tarmar i frysen? *s* Jag letade som en toka efter rakfjälster i går men det tycks vara hårdvaluta i dessa dagar. Mång amed mig är i "korv-kokar-tagen". Enligt charkfolk på Ica Kvantum gick det inte alls att få tag på fjälster nu medans de på Hemköp sade att det väntades in idag alternativt i morrn. Jag har hälften av fjälstrena sedan sist kvar så jag tänkte använda dem och sedan testa att göra resterande i patéform, det borde väl funka hyfsat i vattenbad i ugnen.

Nu ska jag se om jag kan företa mig nåt annat här än vad jag är van vid denna tid på morgonen.

Inga kommentarer: