torsdag, december 20, 2007

TV-licensen

Det är ingen hemlighet att jag (liksom många andra) är helt emot denna avgift. Jag ogillar starkt idén att man ska tvingas betala för något man inte nyttjar. Jag kan faktiskt inte erinra mig när jag senast såg ett program på SVT. I digital TV:ns tid kan man välja vilka kanaler man är intresserad av och villig att betala för och hade jag haft det valet så hade varken jag eller Daniel valt att behålla och betala för SVT. Det är helt obegripligt att detta får fortgå. Tänk om vi tvingas på prenumerationer på tidningar, hälsokost eller kalsonger

Varför inte göra SVT till betalkanal så får vi se hur stort intresset är. Kanske Pay Per View? Eller varför inte reklamfinansiera?

Från årsskiftet ska årsavgiften dessutom stiga från 1996 till 2032 kronor. Inte konstigt att det blir ramaskri bland svenskarna.

Nej, avskaffa säger jag! Eller snarare: förändra! Ge oss åtminstone ett val!

Inga kommentarer: