torsdag, januari 31, 2008

Omkullkastade planer...

Jag hade tänkt vara flexledig i morgon men så bad en kompis mig om en tjänst som kräver att jag befinner mig på jobbet så det blir inte så. Det känns onekligen lite segt när man ställt in sig på att vara ledig, slippa gå ut i kylan tidigt i morrn bitti och bara mysa på hemma. But friends go first! Jag ska se om jag kan ta den där lediga dagen på måndag istället, det är ju allra skönast att ta den i anslutning till en helg.

Besöket till Jokkmokks marknad tycks skita sig det också. Mitt älskade Jokkmokk och min älskade marknad. Jag och Agneta hade ju tänkt åka upp torsdag och åka hem lördag men så blir det inte av skäl som jag inte kan påverka och ensam varken kan eller vill jag åka. Över-dagen-besök är inget alternativ. Det skulle bara kännas vemodigt att hemskt att behöva åka hem när nattlivet börjar. Det är ju så himla kul det med. Ska det va, så ska det va hela paketet! Nänä....bättre lycka nästa år!

Nu ska jag kura ner mig i soffan under en filt, jag känner mig frusen och lite grumpy ikväll. Och på TV lär väl bara vara skit. Runt 22 börjar i alla fall Gordon Ramsay att härja i någons restaurangkök på 5:an- DET ska jag i alla fall se.

Inga kommentarer: