torsdag, januari 24, 2008

Snö snö snö!


Snön fortsätter att fullkomligt vräka ner, dessutom blåser det så att det yr från tak, bilar, vägar och träd. Det går nästan inte att se ut genom fönstrena pga snön som piskar emot.

Inget trevligt väder alls. Kvällens promenad ser ut att gå i stöpet, det är inte minsta lilla inspirerande att ge sig ut i detta rusk.

Efter jobbet ska jag och Daniel åka och handla lite inför helgen. Lördagens middag med U & K kommer att bestå av Gorgonzolafilé, klyftpotatis och sallad och till dessert en hallonmarängtårta. Sen när vi kommit hem ska jag fixa en smarrig fisksoppa och jag antar att Daniel måste ge sig ut på "snösvängen" för att röja upp vår uppfart lite. Fajtas mot snöflingorna - om det nu är lönt. Det får mig osökt att tänka på ett gulligt talesätt: "att städa medan barnen är små är som att skotta medan det fortfarande snöar"

Nu ska jag kila iväg på den där koppen java sen ett sista ryck här för dagen!

Inga kommentarer: